Vintage Hediyelik

Birkaç yıl önce, Paris'teki bir plaza, 1980'lerin başında küresel bir sansasyon haline gelen ve aşırı dekoratif ürünler dozda bir eroin ile 27 yaşında ölen Brooklyn doğumlu ressam Jean-Michel Basquiat'ın adını aldı. New York Şehri tarafından Basquiat'a benzer bir onur verilmedi. Bununla birlikte, 1980'den 1987'ye kadar Basquiat'ın yaklaşık 70 eserinin sergilendiği Doğu Köyündeki Brant Foundation Art Study Center'ın açılışı uygun bir geçici tapınak görevi görüyor. Manhattan'daki Brant, Hill Art Foundation da dahil olmak üzere ülke genelinde açılan özel müzelerin dalgasının bir parçasıdır Chelsea; Maryland Glenstone genişlemesi; ve Los Angeles Marciano ve geniş koleksiyonları.

Ama önce Basquiat. Haiti ve Porto Rikolu kökenli bu ressam hikayesi çağdaş sanat tarihinin en belgelenmiş biridir. Basquiat Manhattan'a taşındı - kısmen sıkı muhasebeci babası-kanepeden kaçmak için-sörf yaptı, kız arkadaşlarıyla yaşadı duvar saati ve “Gray'nin Anatomisinden sonra Gray adlı bir punk sonrası grup kurdu. Downtown 81, “ tuvale geçmeden önce Manhattan şehir merkezindeki duvarlarda şiirsel, esrarengiz grafiti püskürttü ve bağımsız bir filmde rol aldı " dedi."Madonna'yla ünlü olmadan önce çıktı ve kahraman arkadaşı Andy Warhol ile resim yaptı.

Basquiat, aynı zamanda fotoğrafçılık, video ve kavramsal sanatla ilgilenen eleştirmenler tarafından büyük ölçüde reddedilen bir grup Neo-Ekspresyonistin bir parçasıydı - ancak popüler bir izleyici kitlesi ve kabaran bir sanat pazarı tarafından kucaklandı. Ve henüz, bu büyük Yükseklikleri doğru çalışmaları ve öfke, kültürel figürler siyah polisler için her şeyi yapacağı bir Afrika markası-Amerikan tarihi resim dövme yakıt gibiydi. İtibarı ölümünden sonra büyüdü ve 2017'de resimlerinden biri bir Japon milyarderine 110.5 milyon dolarlık bir rekor için açık artırmada satıldı.

Soldan,” Untitled (Sugar Ray Robinson), “1982 ve” Untitled (Boxer), " 1982, hem akrilik hem de tuval üzerine yağlıboya. Basquiat insan figürü üzerinde yoğunlaşmış ve sergideki eserlerin çoğu artan etki için gruplandırılmıştır.
Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin


Görüntü
Soldan,” Untitled (Sugar Ray Robinson), “1982 ve” Untitled (Boxer), " 1982, hem akrilik hem de tuval içki matarası üzerine yağlıboya. Basquiat insan figürü üzerinde yoğunlaşmış ve sergideki eserlerin çoğu artan etki için gruplandırılmıştır.Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Detail of “Untitled (Self Portrait),” 1982.
Credit
The Estate of Jean-Michel Basquiat, Licensed by Artestar, New York; via The Brant Foundation; Charlie Rubin for The New York Times


Görüntü

Detay” isimsiz (Self Portrait), " 1982.Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Paris'te Fondation Louis Vuitton ile düzenlenen Brant Vakfı'ndaki gösteri, burada eserlerin yarısından fazlasının son zamanlarda görüntülendiği yer, Basquiat'ın katkısını oldukça temsil ediyor. İnsan figürü üzerinde yoğunlaştı ve eserlerin çoğu artan etki için gruplandırıldı. Bir oda boksörler resimlerine adanmıştır — Sugar Ray Robinson, Joe Louis ve Cassius Clay (daha sonra Muhammed Ali) — bir diğer özellikler gevşek başları ve kafatasları çizilmiş iken. Ve evet, 110.5 milyon dolarlık resim binada: vahşi bir "isimsiz" (1982) kafatası, siyah ve renkli sprey boya ve yağlı boya ile banal mavi bir arka plana karşı yapılmıştır.

Diğer Resimler Miles Davis ve Charlie Parker (Basquiat benzer şekilde doğaçlama bir şekilde çalıştı) gibi caz greats saygı ve el yazısı metin her yerde görünür. Basquiat, peluş ayı Beat yazarı William Burroughs'un kesme tekniğini tercih etti ancak rap ve hip-hop müziğinin yükselişine de tanık oldu. Sözleri bugün ürkütücü bir şekilde dokunaklı hissediyor: "borç Tapınağı", "kişi başına", "Hooverville",” bozulabilir“,” siyah dişler“, " Ölümsüzlük."Diğerleri Roma İmparatorluğu'ndan “grillo” (1984), şeker ve Batı Hint Adaları bahseder ve içine tahrik olanlar gibi ağır çivi spor için geçmişleri ile ilgilidir Afrika'daki minkisi güç figürleri büyü yapmak veya sözleşmeleri mühürlemek için. Çapraz-out kelimeler de onun resimlerinde ezberden ve dilin kültürel ve önyargılı doğasını vurgulamak için, yapısız felsefe metnin parantez veya slashing garip andırıyor. Geriye dönük olarak, Basquiat ve Fransız filozof Jacques Derrida'nın aynı sayfada olduğunu fark etmek komik.

Önemli eserler, insan figürünün çoğunlukla sürgün edildiği geç bir resim olan “kırılmaz” (1987) içerir-İş New York'ta hiç gösterilmemiştir. Whitney Müzesi'nden ödünç alınan wry "Hollywood Afrikalılar" (1983), “gangsterizm”, tesbih “vergi ücretsiz”, “200 yen” ve “şeker kamışı " gibi metinleri içerir., "yaratıcılık, ırk ve yolsuzluk bağlayarak. İkinci kattaki dramatik bir salon tarzı duvar, 1982'den itibaren Basquiat'ın stüdyo Asistanı tarafından inşa edilen ahşap desteklerde 16 resim ızgarası içerir.



Donald Trump, babalık ve ne hakkında şaka Yapmayacağına dair Seth Meyers

Yeni 30-Bir Şey

Daha büyük, daha tuzlu, daha ağır: 1986'dan beri Fast Food 3 basit grafikler
Işık sular altında olan müzede dört kat sergi alanı ve dördüncü katta ışıltılı bir ışıklık olarak görülebilen yansıtıcı bir havuza sahip bir çatı bahçesi bulunmaktadır.
Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin


Görüntü

Işık sular altında olan müzede dört kat sergi alanı ve dördüncü katta ışıltılı bir ışıklık olarak görülebilen yansıtıcı bir havuza sahip bir çatı bahçesi bulunmaktadır.Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Peki neden Brant'ın Manhattan şubesini Basquiat ile açıyorsun? Gazete kağıdı Kralı Peter M. Brant, müzik kutusu erken bir koleksiyoncuydu ve Doğu Köyü Basquiat'ın eski damgalama alanıydı. Greenwich'in kentsel bir karakolu olan yeni Brant, Conn. ayrıca, birkaç on yıl boyunca, New Mexico çölünde “Yıldırım alanı” (1977) için en iyi bilinen sanatçı Walter de Maria'nın ev ve Stüdyosu olan Mimarlar Gluckman Tang tarafından cömertçe yeniden şekillendirilen eski bir con Edison güç trafo yerindedir.

Gluckman Tang, binanın “kemiklerini” korudu — sağlam bej tuğla duvarlar ve şık endüstriyel merdivenler-ve arka bakan duvarları, mahallenin hafif ve muhteşem manzaralarını sağlayan pencerelerle açtı. Bina dört kat sergi alanı ve dördüncü katta ışıltılı bir ışıklık olarak görünür yansıtan bir havuz ile bir çatı bahçesi içerir. Eski kiracı binalar arasında yer alan konumu Lafayette öngörüleri çok benzer hissediyor Paris'te, yakındaki mağaza ile ilgili yeni bir çok katlı vakıf. Her iki kurum da eski işçi sınıfı mahallelerin soylulaştırılmasının amblemleri değil, aynı zamanda yeni bir müze türünün çoğalması olarak hizmet eder.

Yüksek sesle bülten için kaydolun
New York Times müzik eleştirmenleri yorum, röportajlar, podcast ve daha fazlası ile pop ve jazz son üstünde kalın.

KAYDOLMAK
Özel koleksiyonlar uzun geçmişleri var-örneğin, Frick ve Morgan New York'ta - ama aynı zamanda, şu anda, bir çift kenarlı anlamı ve amacı taşımak: onlar özel sergi mekanları kar küresi değil, aynı zamanda çok zengin için vergi cennetleri vardır. Bay Brant, bu fenomenin ön saflarındaydı — hem çağdaş sanat ve IRS ile sorun sergileyen özel kurum — kuruluşundan on yıl önce Greenwich'teki mülkünden caddenin karşısında açıldığında.

Basquiat'ın metin dolu detay 1983, akrilik, oilstick ve tuval üzerine kağıt kolaj “Müze Güvenlik (Broadway Meltdown),".
Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin


Görüntü

Basquiat'ın metin dolu detay 1983, akrilik, oilstick ve tuval üzerine kağıt kolaj “Müze Güvenlik (Broadway Meltdown),".Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Soldan,” isimsiz", Basquiat'ın 1982'de 2017'de 110.5 milyon dolar açık artırmada satılan bir kafatası resmi;” bir zenci polisin ironi", 1981; ve” bir Johnnypump'taki çocuk ve köpek", 1982.
Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin

 

Soldan,” isimsiz", Basquiat'ın 1982'de 2017'de 110.5 milyon dolar açık artırmada satılan bir kafatası resmi;” bir zenci polisin ironi", 1981; ve” bir Johnnypump'taki çocuk ve köpek", 1982.Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Doğu Köyü alanını destekleyen argümanlardan biri, nadiren görülen işleri görmek için ücretsiz vintage hediyelik kabul sunmasıdır-rezervasyon yapmak zorunda kalmanıza rağmen, hızlı bir şekilde kıt hale gelmektedir. Ve bu özel müzelerin çoğuna “ücretsiz” kabul nihai gizli ücret-ekonomi taktiği: hepimiz çeşitli şekillerde, zenginliğin muazzam eşitsizliklerini destekleyen bir sistemde yaşamak için ödeme yapıyoruz. Müze kabul ücretsiz olabilir, ama sağlık değil.

İlginçtir, Basquiat'ın çalışması tam olarak bu konularla konuşuyor, ancak biraz kodlanmış biçimde. Bu eski, eski bir hikaye: ham, kişisel iş yapan ve zengin bir beyaz kişiye satan siyah sanatçı (veya müzisyen). Açık bir yara gibi görünüyor çünkü neredeyse çok uzun bir Basquiat bakarak hakkında iyi hissediyorum bir şey. Bunu öğrenmek için sanat okuluna (birkaç hayat çizim dersi hariç) gitmedi, çünkü sanatın ötesinde, en iyi sanat türüdür. Ancak Basquiat'ın resimlerindeki kelimeler genellikle bir başyapıt, finansal bir enstrüman ve bir kupa haline getirilmesinin nasıl bir şey olduğuna işaret eder.

Brant'taki gösteri doğrudan buna girmiyor ancak Guggenheim, Haziran ayında Basquiat da dahil olmak üzere görsel sanatçıların tepkisine odaklanan bir sergi açılışında, 1983'te New York transit memurlarının gözaltında iken komaya giren genç bir grafiti sanatçısı olan Michael Stewart'ın ölümüne odaklanıyor. (T o subaylar bir jüri tarafından beraat edildi). Basquiat,” ben olabilirdim " dedi . Bunun yerine, Basquiat devam etti, çalışmalarının çok değerli olduğu, ancak varlığının bile belirttiği, bifurcated bir hayat yaşadı.

Mimarlar Gluckman Tang, binanın “kemiklerini” korudu ve Doğu Köyünün ışık ve manzaralarını sağlayan pencerelerle arkadan bakan duvarları açtı.
Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin




Mimarlar Gluckman Tang, binanın “kemiklerini” korudu ve Doğu Köyünün ışık ve manzaralarını sağlayan pencerelerle arkadan bakan duvarları açtı.Artestar, New York tarafından lisanslı Jean-Michel Basquiat, gayrimenkul kredi; Brant Vakfı aracılığıyla; New York Times için Charlie Rubin
Greenwich'deki Brant Vakfı'na kadar yürüyüş yapmayı bıraktım, çünkü program yapmak istediğim sanatı yansıtmadı. Ezici bir şekilde erkek, beyazdı ve pazarın zaferi ile yaklaştı — sıcak ve pahalı olan — daha kritik bir prizmadan ziyade. Mevcut gösteri, Basquiat'ı muhteşem, eski endüstriyel bir alanda sunuyor - ancak bölgede düzinelerce fantastik, maceracı ve deneysel alan var.

Belki de özel ve kamu müzelerinin birlikte çalışabilmesinin bir yolu şudur: özel olanlar, ücretsiz limanlarda veya başka yerlerde istiflenmek yerine, yüksek (veya üzerinde) değerli olan işi görmek için daha fazla fırsat sunarken, kamu kurumları beklediğimiz zor, bilimsel işi yapar. (Brant kendisini “çalışma merkezi " olarak tanıtır” ancak neyin inceleneceği henüz belli değildir.)

Parantez bu bağlamda bir arada nasıl görüleceği kalır. Doğu köyünde Basquiat'ı görmek harika-yeni mülkleri, dik kiraları ve pahalı restoranları ile 40 yıl önce yaşadığı mahalleyi zar zor andırıyor. Bu sergi birçok insana neşe getirecek. İçerdiği sorular ve komplikasyonlar altıncı caddenin ve sanat dünyasının çok ötesine ulaşacak.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mum Modelleri

Müzik Kutusu

Duvar Saati